Monday, December 19, 2011

merindui penjara itu!

sewaktu aku di dalam tempat yang kupanggil penjara itu seringkali mulutku ini melafaz kata-kata benci.tempat ni macam tut lahh.itulah.inilah.rules ketat lah.pentadbir kuat berleterlah.pendek kata macam-macam lah mulut tak comel aku ni cakap.tapi kini aku merindui tempat itu.sungguh!aku tak bohong!tempat tu dah banyak mendidik aku.jadi insan yang lebih baik.kat penjara tu jugak lah aku jumpa sahabat-sahabat sejati aku.sahabat-sahabat ini yang sudah mula kurindui.segalanya tentang mereka.hilai tawa dan gurau senda.hanya Allah yang mengerti perasaan aku ni.kat tempat tu jugaklah aku menuntut ilmu dari cikgu yang bagus-bagus semuanya.waktu sekolah dulu selalu mengumpat cikgu itu ini.maklumlah tak puas hati dasar sekolah.kononya aku yang betul.padahal sebaliknya.baru kini aku sedar semua tu.kat sekolah semuanya tak setuju.MAAFKAN SAYA YE CIKGU!banayk gila salah aku ngan cikgu-cikgu.baru sekarang sedar.hehe.hampeh betul diriku ini!

buat guru-guruku yang disayangi,
sesungguhnya saya menyayangi kalian.takkan dilupakan segala jasa dan budi yang ditaburkan.tak mampu saya nak balas.tapi cikgu insya-Allah saya akan balas dengan kesungguhan saya menuntut ilmu di menara gading nanti cikgu.cikgu doakan anak murid cikgu ni berjaya ye.dan tak lupa juga kawan-kawan yang lain.yang paling penting,,,SAYA MINTAK MAAP BANYAK-BANYAK CIKGU!

buat sahabatku yang dirindui,
AKU RINDU KAT KORANG!jumpa bulan 3 waktu amek result nanti.AKU SAYANG KAT KORANG.jangan lupa aku.kalau tak jumpa nanti aku cubit!hehe.maafkan aku jika ada hati yang aku guris selama persahabatn kita.

buat adik-adik,
jaga sekolah baik-baik.jangan buat benda bukan-bukan,jadikan sekolah kita lagi baik daripada apa yang kitorang buat.kitorang akui kitorang bukan senior yang baik.ketahuilah,kitorang tak berpeluang sebenarnya nak kenali korang dengan mendalam.apa-apapun kitorang tetap sayang.buat bakal pemimpin sekolah,jaga imej korang supaya orang respect.jangan korang jadi pengawas rule breaker macam senior korang yang seorang ni.tak de gunanya tunjuk belabg!paling penting,jaga adab dalam surau.nanti akak datang tengok surau kita tu bising lagi ke tidak.hehe.jangan hina makanan walaupun tak sedap macam mana pun makanan kat dm tu.al mulk dengan ma'thurat pastikan on okey adek2.akak sebenarnya rasa bersalah sebab batch kitorang yang gagal teruskan tradisi tu.moga ku n kb jd ketua yang georgous!CHAIYOK!

SATU LAGI,
kalahkan dua sekolah sbp yang berdekatan kita tu tau.rsenye korang taukan sekolah ape.hehe.

3 comments:

Farah Irdina said... [Reply]

orang kata waktu persekolahan paling bermakna and mnis kan?

capt. keon alhan said... [Reply]

yupp,,,
takkan pernah dilupakan...

firdaus hilmy said... [Reply]

pergh, adiq ak coment gk :))