Pages

Friday, April 19, 2013

silap

bagaimana lagi harus aku didik diri ini?
supaya tak mengulang kesalahan yang sama.
supaya tak beralasan untuk melepaskan diri dari silap sendiri.

jujur, kadang aku lelah.
seperti mahu saja aku mengalah.
tapi aku bukan penyerah.
tidak semudah itu aku mengaku kalah.

kesilapan yang lalu.
harusnya aku tulis satu-satu atas kertas.
lalu aku rebus dan minum airnya.
agaknya.

tapi itu takkan membantu.
yang aku perlu sekarang adalah sebatang pen, sehelai kertas, dan set jari jemariku.
akan ku kerah otak penatku.
muntahkan segala apa yang pernah aku silap.

lalu, harus dicari solusinya.
supaya yang silap tidak berulang.
yang elok diperelokkan lagi.

there's always room for improvement kan? so yeah, i will improve. from time to time. insyaAllah. kalau Dia beri izin.


No comments: