Pages

Saturday, June 23, 2012

kun fayakun

gambar ehsan mr google
kalau Allah kata jadi,maka jadilah, begitu juga sebaliknya.sebaik mana pun perancangan kita, kalau Allah tak izinkan memang takkan jadi jugak benda tu.kata orang,manusia hanya mampu merancang,tapi pada akhirnya Allah yang menentukan segalanya.

sebagai hamba, apabila kita rasa yang perancangan kita semua dah okey, complete, lengkap, semua lah kan, jangan lupa doa moga perancangan kita tu diredhai Allah.moga segalanya berjalan lancar tanpa masalah.

TETAPI!
katakanlah yang apa yang kita rancang tak menjadi, maka ingatlah yang Allah tahu apa yang terbaik buat hamba-hambaNya.jangan pula kita berasa terlalu kecewa kerana insya-Allah ianya menjadi pengajaran supaya dalam membuat perancangan untuk sesuatu yang lain kita akan jadi lebih berhati-hati.

PENTINGNYA,terima qada' dan qadar Allah.mungkin kalau apa yang kita rancang tu comes true, banyak masalah yang akan timbul.sesungguhnya apa yang Allah dah atur, itulah yang terbaik untuk kemaslahatan manusia.ye dak?

satu lagi,
apabila sesuatu plan tak menjadi, sebenarnya menunjukkan betapa pentingnya plan B yang betul-betul untuk urgent moment punya!tak kiralah plan tu secikai mana pun, asalkan ada.pendek kata,kita kena bersedia untuk sebarang posibiliti yang ada.tak kiralah yang baik, mahupun yang buruk.

gambar ehsan cartoonstock
plan B pon tak jalan? #facepalm kejap.

gambar ehsan mr google

just a song sharing!kalau aku rasa down apabila sesuatu yang aku plan@inginkan tak jadi aku suka layan lagu ni..meleleh air mata aku ni hah kalau betul-betul aku tengah tension memikirkan sesuatu.


p/s: penat aku cari mtv dia yg sebenar kat utube namun tiada lah pula..

#hidup kita ni memang penuh dengan dugaan.nak ketenangan?tak perlu nak ke laut bagai, konon nak menikmati pemandangan.tikar sejadah lah sepatutnya yang kita bentang...

#la takhaf wa la tahzan innallaha maana-jangan takut dan jangan sedih.sesungguhnya Allah bersama kita :)

No comments: