Pages

Saturday, September 29, 2012

Takut

Manusia tanpa perasaan macam patung.
Allah kurnia perasaan supaya kita dapat salurkan pada channel yang betul.

Gembira pabila mendapat nikmat.
Sedih pabila terkena musibah.
Marah pabila melihat kemungkaran.
and so on so forth. (masaklah aku kalau nak state satu-satu. :P)

Well, in this entry, apa yang aku nak stress kan ialah rasa takut.

TAKUT!
takut ni akan membuat kita lari dari benda yang ditakuti betul?
sebagai contoh, jika kita terserempak dengan harimau yang ada gigi taring panjang yang garang tu..huuuu..takut angat..(oke gedik overload).apa reaksi kita atas ketakutan tu?
LARI bukan.kalau tak lari memang dah kategori bangang la tu.harimau ganas kot.and atas sebab apa kita lari?kita TAKUT betul?

tetapi kawan-kawan,
bezanya jika kita takutkan ALLAH SWT, pencipta kita yang memiliki sekian alam yang fana ini.
apa yang perlu kita buat kalau kita betul-betul takutkan ALLAH?lari?

TIDAK!

kita akan berusaha mendekatkan diri padaNya benar?
indah tak menjadi hamba kepadaNya?
berbeza kan takut dengan pencipta bukan pada ciptaanNya?

aku bersyukur hari ini, aku masih diberi nikmat IMAN dan ISLAM.
maka ya ALLAH, kekalkanlah rahmat yang ada padaku ini sementelah aku tak mampu berdiri di dunia ini tanpa rahmat dan kasih sayangMU ya RABBI.

dan ingatlah wahai sahabat sekalian,
takutlah pada pencipta kita.hidup kita di dunia hanya sementara dan tak lain hanyalah tempat mencari bekalan supaya hidup kita di akhirat kelak yang bahagia selamanya.

wallahua'lam.


No comments: