Pages

Tuesday, May 31, 2011

gifted ke aku?

crapping one more time.haha.please bear with me.okay?

kawan-kawan kat sekolah selalu cakap kat saya cenggini.'keron,ko senanglah,tido-tido pon result gempak gak'.dalam hati saya cakap 'apa kejadahnya ko cakap result aku gempak, physics derek c je'.gempak ke cenggitu?ada jugak yang cakap saya gifted.'gifted ke aku weyh?'.

dari satu sudut lain,memang saya gifted.Allah bagi saya cukup sempurna semua pancaindera.takda satu pun cacat celanya.Alhamdulillah.saya tak buta ataupun tuli mahupun pekak.i'm also gifted with a very loving family beside me.saya juga diberikan peluang untuk menuntut ilmu di sebuah sekolah yang cukup fasiliti nye.memudahkan lagi nak belajar.suasana pun kondusif la jugak.jauh dari hiruk pikuk kota yang menyesakkan,senang cakap.'dari sudut itu memang aku gifted la kawan,sama je macam korang'.tapi mesti korang akan cakap,'ko baca sekali dah boleh ingat'.yupp,saya tak nafikan kebolehan untuk scan dan ingat yang saya ada.tapi taklah sehebat imam syafie.saya boleh ingat sikit-sikit aje fakta yang telah saya baca tu.then yang lain tu,waktu under pressure je baru je dia nak teringat terutamanya waktu exam.

dari hati saya,
'korang tahu tak,
aku takut...
aku takut aku jadi riak dengan apa yang aku ada sedangkan segalanya milik Allah.
sebab tu aku tak suka korang cakap pasal hal2 gifted ni.
aku takut...sumpah aku takut.
anugerah ni sesungguhnya milik Allah semuanya.'

sorry la semua.tak pasal-pasal kena baca luahan hati insan bernama KHAIRUNNISA AR ALHAN ni.

2 comments:

~RizaL~ said... [Reply]

kdg2 tu ape diorg ckp tu membuat kita takot.. takot tak tercapai pe yg diorg sangka kita pandai tu n kita yg malu nnt..

http://hanyaaku91.blogspot.com/2011/05/kalau-hot-perlu-kew-nak-kutuk2-org-tak.html

capt. keon alhan said... [Reply]

rizal:agree...