Pages

Sunday, March 13, 2011

do we have try to live up to others expectation???

sebagai seorang manusia biasa kita memang tak mugkin akan dapat penuhi kehendaj semua orang(even we want to that so badly)...sebab apa???kita manusia biasa...kita bukan malaikat yang kerjanya beribadah sokmo.kita juga bukan nabi yang ma'thum sifatnya.sekuat mana kita berusaha menjadi yang terbaik, tetap akan ada orang yang tak puas hati dengan kita.even sometimes, kita sendiri tak puas hati dengan diri sendiri...betul tak?


kadang-kadang sikap tak puas hati dengan diri sendiri ni datang sebab kita terlalu memikirkan expectation orang ke atas kita.sebagai contoh, semua orang hoping that i will get straight A's for this year SPM.yes, it is my own hope too.tapi sebagai seorang manusia, kita ada rasa stress, betul?jadi jika kita hidup untuk memenuhi semua expectation orang kepada kita,,,mahu pecah kepala dibuatnya.jadi sebagai langkah penyelesaiannya, hidup biar ada aim sendiri, expectation orang tu nombor dua baru fikir, sebab, ini hidup kita.kitalah pengemudinya.



source:mr google

2 comments:

Putri Sayang Kamu (PSK) said... [Reply]

ye betul . selalu dari family laa . kadang rasa nak menjerit sebab am stress thinkin bout their hope . oh no ! pleaseee ...

Check This Out

capt. keon alhan said... [Reply]

nak buat mcm mane atiey...kita try fulfil mana yg mmpu aje...