Pages

Sunday, October 5, 2014

[Cabaran 30 Hari] #5 My Favorite Personality

Malas nak bermukaddimah. 

Dato' Siti Nurhaliza

Pada aku, sebagai seorang personaliti ada tiga benda vital. Satu, bakat. Dua, attitude dan tiga, usaha. Dan pada aku, Siti ada tiga-tiga ni. Aku memang suka dia daripada kecik so aku memang ikut la perkembangan walaupun bukan secara closely I've got sleeping and TV watching to do remember? 

Seriously, what's not to love about Siti? Humble, sopan, strong will power and most importantly, that voice of her's. Sedap la weyh! Aku paling suka bila Siti bawak lagu irama tradisional sebab aku rasa suara dia sesuai dengan lagu macam tu. Bukan semua orang punya suara yang sesuai bawak lagu macam tu okay! 

Dan, walaupun dia bukan any uni grads, tapi dia berjaya bangunkan apa yang dia ada sekarang. So aku kagum. Instead of bergantung solely pada nyanyian, I'm glad that she's into business. Dan paling aku suka is that, dia tak terlibat dengan skandal-skandal liar. Gosip tu biasalah. For me, she's one of the 'cleanest' artist in Malaysia. 





Vivy Yusof 

Sebenarnya, aku ada satu stigma pada anak orang kaya yang dorang ni tak buat apa-apa lepas tu dapat warisi harta mak ayah dorang. Lepas tu manja. But hey, after reading her blog Proudduck, aku termalu sendiri. Sebab ternyata, aku stereotyping orang berdasarkan apa yang aku tengok dalam TV, baca dalam novel. Wadehek! Aku kagum bila baca mana mana dia start FashionValet daripada kosong, sifir, ling, ZERO! sampai macam mana FV berkembang sekarang. Walaupun aku tak pernah shop kat situ, I occasionally window-online-shopping saja-saja. 

She's witty, humble and sweet. Dan aku paling perasan yang dia sangat care dengan orang di sekeliling dia. Her style? Effortless sangat weyh. Dia boleh pull off even the simplest cloth and it turn out so beautiful. Apatah lagi yang tak simple. 

Ada satu lagi yang aku respect pasal Vivy Yusof ni. Bila baca, her blog post yang pasal self-improvement, aku selalu rasa inspired. Macam mana dia seorang yang berjaya pun tak pernah jemu nak improve, aku yang sikit punya loser ni dare nak duduk dia gini? Ceyh. 





Actually ada lagi personaliti-personaliti yang aku suka. Tapi, hehe, malas malas malas nak menaip dah. 


No comments: