Pages

Monday, June 20, 2011

bila masa di dunia semakin singkat...

semakin lama kita dah hidup kat dunia ni,maknanya semakin singkatlah masa yang tinggal untuk kita bernafas di atas bumi Allah ini.saya selalu ingat ceramah seorang ustaz Matrikulasi Gopeng yang dijemput memberi ceramah di sekolah saya.ustaz tu cakap,kita selalu nyayi selamat hari jadi but it should be selamat hari mati.sebab sepatutnya kita sedar hari kita kat dunia ni makin berkurang bukan makin bertambah dengan bertambahnya umur.

jadi,dengan bertambahnya umur,kita perlulah melipatgandakan ibadah kerana masa nyawa kita dicabut malaikat Izrail sudah makin hampir.

i'm 17 today dan saya takut memikirkan hakikat yang masa saya di dunia semakin singkat kerana menyedari hakikat yang ilmu dan amal yang dikutip masih belum cukup untuk menjadi bekalan saya bertemu Allah di akhirat.

No comments: