Pages

Tuesday, January 24, 2012

fasa baru dalam kehidupan

tajuk bunyi cam nak kahwin lak kan?

pada 26 januari ni aku dah start lecture.untuk first sem foundation ni aku akan belajar 4 subjek.PHYSICS I,CHEMISTRY I,PRE-CALCULUS and ENGLISH.rasa cuak pulak.maklumlah,cara kat u kan tak sama dengan kat sekolah.dan untuk melalui fasa yang baru ni,aku kena banyak berubah.dulu,kalau kat sekolah,aku selalu sangat tidur dalam kelas tapi masih boleh catch up dengan kawan-kawan.tapi kat u ni kalau asyik tidur dalam lecture,mahu mati aku.satu lagi yang aku risau adalah time management.kalau kat i-gop dulu,segala-galanya diatur.bila nak bangun tidur,nak gi sekolah,homework,study and even waktu makan pun dah diatur.tapi kat u semua kena buat sendiri.hari tu,waktu dapat jadual,nganga aku~hiperbola terlampau~pening aku tengok.padahal 4 subjek je pun.yang tak boleh blah tu,kena susun sendiri la pulak.cari sendiri waktu free,atur bagi tak pack sangat satu hari.fuhh.banyak beno aspek nak kena timbang tara.itu belum aku fikir pasal aktiviti luar kelas.kat utp tu pulak cam banyak gila je aktiviti.huhu.macam mana lah aku nak cope.huhu.makin cuak pulak rasanya bila aku tulis entry ni.dan semakin aku rindu kat i-gop.hua.nak balik sekolah!

satu perkara lagi yang paling aku risau!

KEBEBASAN !

ehsan pak cik google...
dek  non,kat i-gop tu dulu,mak ai...segala benda ada rules.itu tak boleh,ini tak boleh.maklumlah,nak mendidik.tapi kat utp,sangat-sangat lah tak be'rules'.tak macam u lain n sekolah aku dulu yang ada waktu untuk lapor diri and keluar segala.kat utp, ko nak keluar masuk 3 pagi pon boleh.itu belum kira pasal ikhtilat lelaki dengan perempuan.hak ni memang aku risau.aku takut aku terjebak dengan perkara yang tak sepatutnya.sebab dah banyak yang macam tu kan?doakan aku ye.

p/s:korang semua tunggu first contest aku tau.akan start on this 1st of february ni.

6 comments:

miss.beeka said... [Reply]

takpee keron ! ko kann ganas . ko kompem leyy adapt nyee . dan aku dapat rase ko takk kann terjebak nyee lahhh ! hehee . aku doakan ko ! kitee same same berjayee . aminn .

Muhammad Hakeem said... [Reply]

good luck ar ko..
calculus la plg senang..haha

Anonymous said... [Reply]

go khairun..gud luck,gerun pulak aku nak masuk u nanty

Sophie Al-Yahya said... [Reply]

masuk U, kena pandai pilih kawan. ini sangatlah penting keon.
jaga diri yaaa.. setiap fasa baru tu memang memakan masa utk dibiasakan.sama mcm akak, fasa baru bekerja pn susah juga.heeee..

jelah said... [Reply]

come on kaen...u can do it...hahaha

Unknown said... [Reply]

hebat la dpt masuk utp!