Pages

Thursday, January 5, 2012

ayu raudhah dan aaron aziz jadi pilihan!

well, dua artis yang aku sebut di atas selalu jadi pilihan jayakan cerita yang diadaptasi dari novel kan?

kalau yang perempuan, ayu raudhah.masuk cerita gemersik kalbu yang baru bermula semalam dalam slot akasia kat tv3 tu, dah 3 cerita la dia jayakan.
  • dari mata arissa-daripada novel kau sayangku.
  • kau laksana bulan-daripada novel kau laksana bulan juga
  • gemersik kalbu-juga daripada novel gemersik kalbu
usha picca sikit,

dari mata arisa


kau laksana bulan


gemersik kalbu

apa yang ada eh pada ayu raudhah ni?sampaikan 3 cerita based on novel watak dapat kat dia.tapi pada aku, dia sesuai sebab wajah gadis melayu dia tu.iye lah, sedia al-maklum kan, dalam novel, heroin selalu dibayangkan sebagai gadis melayu terakhir yang lemah lembut dan bersuara lunak.sesuailah dengan dia ni kan.jadi tak dapat dinafikanlah yang dia memang layak bawak watak-watak ni.

on the other hand, aaron aziz jadi pilihan jadi hero.dia ni memang aku tak tau nak describe apa.serius lelaki idaman malaya.dengan badan cenggitu.memang hot lah kan?macam mana lah isteri dia boleh tahan eh?tengok laki berlakon cenggitu?ahh,lantaklah,rumahtangga orang tak payah kacau.betul tak?

well, abang ajiz(as said by bocil in maharaja lawak mega final.haha.) dah berlakon 1 drama bersiri n 1 filem adaptasi novel which is:
  • nora elena-from the novel kasih yang suci
  • ombak rindu-from ombak rindu

dua-dua nya hit.yang filem memang pecah panggung, yang drama best rating.cayalah abang ajiz.n cayalah bocil,tak pernah rasanya aku dengar orang panggil aaron gitu.kau buat.mmg cute lah bocil.okey, lari topik sudah.

kita usha sikit picca.


ombak rindu scene
teringat lagi MLM
suka tengok muka dia bila diusik
haha
kelakar kot


nora elena
this drama is really a hit
mak cik-mak cik semua jatuh cinta ngan seth
nasib baik aku kat sekolah
tak boleh tengok selalu

gambar2 di atas
aku google aje!
bukan hak aku!

actually, bila baca novel aku selalu bayangkan ashraf muslim jadi heronye(ape ke jadah?),but seriously, he has the look.kalau yang perempuan, macam bertukar-tukar je bayangan aku ni.tapi aku tak lah sampai tahap kemaruk bayangkan diri sendiri.(okey, ada la jugak kadang-kadang) tapi selalunya watak perempuan ni ubah ikut karakter,kalau pan asia aku suka bygkan juliana evans kalau perempuan melayu terakhir sari yanti.apasal?aku pun tak tahu ma.satu lagi pelakon lelaki yang aku rasa sesuai sangat untuk dibayangkan, yang berlakon cerita roda2 KL tu.entah apa nama dia pun aku tak ingat.tp yang paling muda belia dalam tu pun dia lah.

p/s:bicara hati didramakan?cerita tu, best gila.tapi ada satu part tu dalam bab 40 something tu aku boleh kategorikan 18 SG kot.tapi tak tahulah dia buat real ke tak kan?baru je start tayang kan?satu lagi, teringin tengok cerita andai itu takdirnya n cinta kau dan aku di'drama' or filemkan.mesti best gila.novel siti rosmizah memang superb!



4 comments:

Anonymous said... [Reply]

sekarang ni,dah musim pgarah selak novel.hihihi..

capt. keon alhan said... [Reply]

iyelah kot....tp crta novel mmg byk yg sweet pun...

Ckin Kembaq said... [Reply]

nak komen sikit..tp jgan marah naa..
sy tak suka ombak rindu..sebab jalan ceritanya lambat... =_= mungkin sy je kot yang tak suka.novel dia memang best, tp bila buat as filem, sy tolak dari awal...maaf ye..

p/s : tak salahkan luah hasrat hati?hehehe

capt. keon alhan said... [Reply]

@ckin kembaq:tak salah lah...semua orang ada pendapat sendiri kan?saya tak tengok pun lagi cerita tu sebenarnya,tp novel dah baca dah lah.novel dia mmg best.