Pages

Monday, December 27, 2010

bermaknanya ayat itu

petang tadi saya tengok channel 703.alah channel yang banyak rancangan memasak tu.waktu tu tengah cerita rancangan opening soon.itulah first time saya tengok rancangan tu.rancangan ni pasal persediaan sebuah restoran sebelum dibuka kepada orang ramai.dia cerita daripada dapur punya story sampailah ke customer service.saya tertarik dengan satu ayat yang dikeluarkan oleh manager restoran tu.nama tak ingat.waktu tu manager tu tengah brief dekat anak2 buah dia pasal customer service.kira tu time untuk diorang practise la.manager tu cakap

"make ur mistake now"

tau kenapa saya cakap ayat tu bermakna?apa yang saya dapat daripada tu,kita belajar daripada kesilapan.dan waktu belajr ni lah kita nak dapat pengalaman segala.tapi tak bermakna kita perlu buat salah all the time.

3 comments:

Unknown said... [Reply]

sangat bermakna :)
jangan takut membuat kesilapan tapi takutlah kalau kita tak pandai belajar dari kesilapan ^___^

Unknown said... [Reply]

salah sekali untuk sentiasa betul di kemudianhari.hahak

capt. keon alhan said... [Reply]

cikgu sy pnh ckp...
gagal skli tak brmkna takkan gagal lg...
kui3...