Pages

Thursday, December 16, 2010

COVER YOUR AURAT CAMPAIGN | SHOW YOUR SUPPORT


entry ni aku nak mulakan dgn cakap
aku ni insan biasa je
aku ni tak bek mne pon
dan aku juga tak mampu nak berhujah pakai dalil segala
sebab ilmu di dada ni masih tak cukup lagi
tp yg sikit ni masih juga boleh dikongsi rite?

okey,
back to the agenda...

sesungguhnya Allah mewajibkan sesuatu hal bersebab
macam tu jugaklah kesnya dengan perihal menutup aurat
ingat suka-suki je ke hukum tu Allah tetapkan
ada sebabnya
pada aku lah,menutup aurat ni sesungguhnya dapat mencegah zina
mesti korank akan cakap pasal girls out there yg pakai tudung tapi perangai tak elok kan?
okey,
kita tengok pulak,,,
betul ke cara dia bertudung and berpakaian
adakah macam membalut buah nangka
atau senang cakap
berpakaian tapi bertelanjang.

selain drpd tu,
menutup aurat ini juga adalah untuk menjaga maruah
bagi yg belum berkahwin,
maruah keluarga perlu dijaga
n bg yg sudah
maruah suami perlu diambil kira

ingat lagi tak kisah faizal tahir bukak baju tu
sebenarnya aku agak pelik
dia bukak baju pun
itu bukan aurat dia
so let him be lah(walaupun agak tak proper)
tapi bila artis prmpuan pakai seksi bapak
takde pulak kena tndkn mhkmh segala
mizz **** yang dah rupe org puteh tu
tak pulak kena apa2
pelikkan dunia???

di kesempatan ni jugak aku nak cakap pasal filem baru ahmad idham
AKU MASIH DARA
mesti ramai yang dah tau pasal dialog sensasi dalm filem tu yang ckp
budak yang pakai tudung zaman sekarang ni nak tutup love bite?
masyaAllah....
ini hukum Allah...
kenapa perlu berdialog seperti itu....
sungguh aku tak setuju langsung....

yang di atas ni semua pasal perempuan kan?

ni yang lelaki pnye pulak

wahai kaum adam,
aurat kome tu dari pusat hingga ke lutut pon tak bley nak jaga ke?
pakai short sampai nampak kepala lutut...
apa ke namanya tu?

entry kali ni agak pedas kan?
maaf bagi sesiapa yang terasa tapi mmg niat dihatinya begitu
tak dinafikan
aku juga suka baju yang trendy
up-to-date
tp pandai-pandai la pilih spya tak terlalu mnmpkkn susuk smpai dah rupe balut nangka
jadilah mawar berduri,,,,
walaupun aku sendiri mengakui...
aku ni mmg tak baik pon...
tp apa salahnya saling mengingati....
betul tak?

bg yang lelaki pula
aurat anda semua itu tak susah pon untuk dijaga

last but not least
i'm a muslim n i'm proud


gmbr ehsan i luv islam

p/s:-tag2 i tak reti lah...huhu...
-yg nak join...klik kat banner yg di atas nun k...

No comments: