Pages

Thursday, December 16, 2010

susahnya nak berubah...

sebelum balik cuti akhir tahun hari tu,budak kelas aku yang sungguh happening tu tetibe sume touching(termasuklah aku) krna thn dpn kami tak sekelas...sedeyh smpai teriak weyh...bkn girls je oke,boys pon ade yg nanges gak.jd kami sumer telah bersepakat nak buat aktiviti yg kitorang boleh ingt smpai ble2...

jd,berdirilah saudara zulkamal yg amatlah lawaxs tahap tak hengat untuk conduct aktiviti.seyesly aku hengatkan dia nak buat aktiviti yg lawaxs2 gitu.tup2,dah mcm aktiviti unit bimbingan kaunseling beb.saper nak sangka?aktivitinya begini.setiap orang diberi kertas kecil sebanyak brpa ahli kls trsbut tolak satu(dah mcm formula siot...haha).nak permudahkan paham sbb ayt aku tu  ala2 keling kan.let say kelas korang ada 28 orang,mknanya setiap org akn dpt 27 krts kecil oke.

kemudian,kat setiap krts tu ko tulis psl komen korang ttg bdk kls korank.sehelai utk seorang.ni penting,JUJUR dgn apa yg korank tulis.

lps dah siap semuanya,korank bg kat pmlk nama.tp jgn la smpai dya tahu.lebih baik,conducter of the xtvt yg suruh semua org bg ttg ulasan si pulan serentak.ltk je ats meja...then,settle.

kalau macam kelas kitorang,tak dbnrkan bce krts-krts berharga tu kat kelas.kena baca kat rumah.

jadi malam kitorang balik rumah tu,aku baca kertas2 tu.seyes aku rasa nak nangis.sedey kot.

here come the point....
(pjgnye intro aku kan?)
dlm kertas2 aku,uring ade yg tulis yg aku ni
-garang
-malas
-kuat tidoq dlm kls
-suka fire org
n so on...seyesly aku tak mrh langsung dgn diorang...sungguh!!!aku bersyukur sbb diorang jujur ngan aku.lagi satu,deme still kwn nagn aku walaupun aku macam tu.

sbnrnya point game ni,untuk semua orang jadikan ini titik tolak untuk berubah.tp sumpahhh cakap!!!berubah itu susah!!!tp kesusahan itu yg akan jadikan kejayaan kita berubah itu manis.

perubahan ke arah satu yg lebih baik itu amat penting.sebenarnya,setiap waktu kita perlu berusaha untuk berubah ke arah yang lebih baik.tp sesungguhnya perubahan may torn u inside out.sumpahh cakap...it's painful yet it's sweet.pelik sungguhhh kan?kalau korank baca novel versus karya hlovate...korank akan lebeyh paham(ni bkn iklan free oke).sumer orank yg nak brubh wajib baca novel nieyh.percayalah,korank akan lebeyh bermotivasi lepas baca.

aku ingin berubah.aku akan hdpi sumer kphtnnya sbb aku nak rsa kemanisannya.
ya Allah,
bantulah hambaMu ini sepanjang perjalananku....

the same goes with changing for good

p/s:changing for good.ain't a crime oke...ignore what will ppl talk about u.as long as u know,that the changes is good for u...^_^