Pages

Monday, December 27, 2010

pentingnya menjadi seorang yang optimis

saya nak tulis dari perspektif seorang student ye.maklumlah,tahun depan nak SPM.hua.serius cuak tahap tak hengat.walaupun lambat lagi,kan masa tu cepat je berlalu.pejam-pejam celik je dah nak SPM.kalu tak buat preparation mati oi...

1)seorang yang optimis takkan cepat mengalah walupun benda tu susah.kalau saya tak percaya yang saya boleh buat,add math akan confirm fail.tak dilupakan juga subjek killer yang lain macam bio,physics n chemist.
2)sebab seorang yang optimis,bila dia jatuh sekali dengan cepatnya dia akan bangkit sekali.jadi saya perlu jadi optimis.sebab saya selalu jatuh ooo.
3)sebab seorang yang optimis macam saya(perasan kejap) akan lebih bermotivasi (bukan bermotibasi ye)untuk menuju ke arah kejayaan.

ni semua yang saya mampu aje.akhirnya nanti,Allah yang akan tentukan segalanya.kalau ditakdirkan saya berjaya alhamdulillah.kalau tidak,maknanya itu bukan yang terbaik untuk saya dan Allah telah mengaturkan sesuatu yang lebih baik untuk saya.

jadi tahun depan yang akan menjengah beberapa hari je lagi,saya dengan rasminya akan menjadi salah seorang daripada SPM'11 victim of i-gop.hope dapat capai straight A+.susah tapi tak mustahil.harap tak terbunuh dek subjek2 killer.

p/s:entah kenapa,lepas tulis entry ni makin cuak rasanya....ngee~~

2 comments:

Tawel Sensei said... [Reply]

Sejak bila pula SPM ada A+ ni? -Bekas calon SPM 2000

:)

capt. keon alhan said... [Reply]

tawel sensei...sjk dr thn lps lg...