Pages

Friday, December 24, 2010

sebelah kakiku ke neraka!!!

saya ni pengawas sekolah...yeke pengawas?ke kategori mawas?haha.tahun depan dah form 5.wahh,saya senior dan juga seorang pengawas.masa mula2 jadi pengawas dulu rasa berat gila tanggungjawab.sampai sekarang rasa macam tu sebenarnya.amanah tu kan berat.di saat saya terima watikah pelantikan tu,kaki saya selangkah ke neraka.kalau saya tak laksanakan tanggungjawab.maka,,,faham2 la sendiri.

kat sekolah,saya ni sempoi orangnye.orang lain selalu cakap saya pengawas yang sporting.tapi dalam sporting tu,hati banyak sakit ooo.sebab rasa diri lemah.tengok orang lain langgar rules sekolah.tapi nak buat macam mana,kadang-kadang diri sendiri pun break rules jugak.sometimes,kalau sesak nak call parents,saya rembat gak phone kawan.sesak la weyh.

kenapa saya tak tegur bila diorang break rules?

1st:sebab,kadang2 saya sendiri buat macam tu.solat dalam dorm(sodorm) bila dah lambat sangat.pinjam phone kawan kalau dah sesak nak call parents dan mcm2 lagi.
2nd:hanya Allah saja yang tahu payahnya nak tegur kawan sendiri
3rd:nanti depa pandang macam nak telan je.sebab?tak sporting

sebenarnya,bila jadi pemimpin ni,kita mesti ingat yang kita tak boleh puaskan hati semua orang.walau macam mana sekalipun.walaupun kawan kita sendiri.selain tu,kita mesti ubah diri kita sendiri dulu.walaupun berubah tu,may tear u inside out.

macam mana sekali pun,kita mesti sentiasa kuat.sebab,tanggungjawab yang diambil tu datang sekali dengan amanah yang berat untuk dilaksanakan.

p/s:for my friends who celebrate x'mas...merry x'mas yeah....

2 comments:

amirah said... [Reply]

wuhu pengawas beb, takot2..hehe
anda dh terima amanat so kena jalankan. w/pon diri xsempurna tapi semua org berhak tegur menegur w/pon dia penah wat kesalahan terbesar :)

capt. keon alhan said... [Reply]

mirah...tengs